woensdag 12 december 2012

Love, Eat, Pray.

                                        Love, Eat, Pray.

Zucht.. overal om mij heen is liefde. Mijn leuke collega solange gaat trouwen, die ene knappe jongen heeft een vriendin, mijn vriendinnetje is smoor op een jongen, mijn collega stijn heeft net 'the love of his life' ontmoet. Ik geniet ervan als ik mensen gelukkig zie, maar soms vraag ik me af, wat is nou echte liefde? zou ik willen wat die andere hebben? nee, ik neem daar geen genoegen mee. ik ben liever alleen dan dat ik niet voor het ultieme geluk ga, voor de ware liefde. en wanneer ik weet dat het de ware liefde is, nou dat weet ik als het voor mij perfect aan voelt, als liefde en haat niet meer te onderscheiden valt, als mijn hoofd op hol slaat en ik plezier heb met iemand zonder erover na te denken. Als ik aan hoor hoe moeilijk mijn vriendinnetje het heeft als hij 'weer even niet smst' of als het even niet helemaal loopt zoals ze wilde en compleet in paniek raakt. Die onzekerheid die erbij komt kijken is zo vermoeiend, niet is zo slopend als verliefd zijn. Het aftasten wat 'die ene date' nou in hield. al die vraag tekens die erbij komen kijken. Toch mis ik het delen, samen koken, samen wakker worden, samen lachen, samen huilen, samen op stap.. samen zijn, gewoon simpel genieten van de kleinste dingen, van elkaar. Ik eet mijn frustraties maar weg, ik ben dol op eten, de smaak die je zelf kunt creeen door allemaal soorten groenten te mengen, met een heerlijk wijntje erbij. Het genot van smaak van heerlijk eten en heerlijke wijn, is misschien net zo lekker zoenen. Bien je hebt het over eten'hoor ik een vriendin zeggen als ik met liefde over eten praat, maar mijn passie is dan ook koken. misschien gaan die twee dan ook wel samen. terwijl ik dit schrijf zit ik ook weer aan een bak Roti kip met groenten, net besteld op thuisbezorgd.nl bij RotiShop, de lekkerste in amsterdam.. maar goed waar was ik, o ja, Dus dat is maar even tijdelijk mijn vervanging. echter doet eten me niet heel goed, want dat maakt me alleen maar dikker. Ik begrijp gewoon niet waarom ik als enige s1ngle ben, af en toe denk ik 'wat is er mis met mij? of met die mannen?' ze durven jou niet aan, zegt mijn vriendinnetje dan. Je bent sterk, doet goed werk, hebt vele passies, je bent dominant, en zelfverzekerd, mannen durven dat niet aan'. Ja godverdomme, wat een watjes, waar is dan die ene die mij wél aan kan . durft? Ik werk nu -naast mijn schrijven, format maken, acteren- bij de hugo boss in de P.c. Hooftstraat. Daar lopen mannen binnen die écht geld teveel hebben, ze flirten erop los, versieren me, maar als het puntje bij paatlje komt zijn ze zo slap als maar zijn kan, en als ze al hun geld zouden verliezen stellen ze niets meer voor. En het meest fascinerende eraan zijn nog hun vriendinnetjes, die met chanel tasjes, gucci laarzen, en burberry sjaaltjes binnen komen lopen en even hun oordeel geven, maar echt 0 geluk uitstralen. Dan denk ik weer even terug hoe vrij ik ben én gelukkig, en ondanks die prachtige chanel tas die ik op een dag ZELF wil kunnen kopen door mijn HARDE WERK, in plaats van een rijke vent dat te krijgen, zou ik nooit met die meiden willen ruilen. Ik weet zéker dat ik afgelopen zomer samen met mijn vriendje op onze vaste plek op onze strandtent veeel gelukkiger waren met niets. nou eigenlijk alles, we waren dól gelukkig, genoten van de zee, de zon, het eten, de wijn, de sfeer, de mensen, het samen zijn, daar kan geen Chanél tasje tegenop!
Je geluk niet delen, dát is moeilijk. niet samen sterk staan, maar alleen alles moeten doen.. dat vind ik af en toe slopend. En dan die kut feestdagen altijd, nee.. daar gaan we het niet over hebben.
Als ik terug denk aan mijn eerste vriendje waar ik 3,5 jaar mee ging, weet ik wel dat die relatie alles behalve gezond was, maar ik mis de lol die we hadden, samen één zijn, gek eigenlijk dat je opeens alle slechten dingen vergeet, en je verlangen sterk word naar de mooie momenten,en dat je opeens alleen maar denkt aan hoe lief hij voor je zorgde als je ziek was, of hoe hij je lekker verwende op de onverwachte momenten. Maar toch geloof ik dat ik best heel gelukkig ben als s1ngle, geen gezeur per whatsapp, of onzekerheden als hij even niet reageert, geen verantwoordelijkheden afleggen als je weg bent geweest. nee ik kan me helemaal laten gaan zonder ergens rekening mee te hoeven houden, ik kan lekker gaan en staan waar ik wil en me focussen op mijn dromen. en als de tijd rijp is, komt die ene kanjer op het witte paard wel onverwachts tevoorschijn, en dan is hij een mooie aanvulling op het mooie leven wat ik al leef. nu blijf ik lekker genieten van lekker eten, stappen met vrienden, Meiden avond met men vriendinnetje, weekendje weg met mama, naar italie gaan als ik weer even weg wil, hard werken om volgend jaar te kunnen knallen en het leven te leven waar ik zo van droom.Van mijn lieve zus fleur, heeft dat allemaal niet af kunnen maken, dus leef ik dubbel voor haar. Af en toe even voor het slapen gaan een gebedje opzeggen, en de mensen liefhebben die zo goed voor me zijn. zoals een wijs man ooit zei..'Soms hoort uit balans raken door liefde bij een gebalanceerd leven'. Ach daar doen we het maar mee, ondertussen is mijn bak Roti Kip met Extra Saté en mijn spekkoek als bijna op, en ga ik lekker P.s. I Love You kijken, en weg dromen in Love..

XBe happy... Eat Pray & Love.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten