dinsdag 27 november 2012

Home sweet Home

Home sweet Home.

Vanochtend had ik een afspraak met Marlou, degene die mijn werk regelt. Helemaal netjes aangekleed, haartjes vast, routebeschrijving aan, pakte ik mijn fiets en vertrok. Echter moest ik naar het kantoor komen bij Rhijnspoorplein. Nog nooit van gehoord. gelukkig hebben we tegenwoordig allemaal zo'n hip mobieltje wat slim de weg wijst. echter had mijn routebeschrijving er vandaag niet zo'n zin in, om de 500 meter veranderde hij weer van route gék werd ik er van! Ik ging om twee uur weg, en ik ben net pas twintig minuten thuis, en dat gesprek duurde ook twintig minuten. juist ja, ik heb heel lang gefietst. Goed voor de calorieen, dat wel. Na zo'n koude, fietstocht met alleen maar tegenwind is niets fijner dan thuis komen. Lekker warm, rusten op de bank, tv aan, laptopje op schoot. Iets waar ik altijd naar uit kijk als ik weg ben van huis. Onderweg kwam ik in verschillende buurten van amsterdam terecht, omdat ik telkens verkeerd fietste. Ook wat minder luxe buurten kwam ik tegen. Eigenlijk sta je er nooit bij stil, maar het kwam hard aan en ik besefte weer even goed hoe fijn ik het heb. dit is nederland, en toch zijn er zoveel daklozen, zoveel mensen die op straat leven in deze kou. mensen die niet lekker ernaar kunnen kijken om aan het eind van de dag weer thuis te komen, met een lekkere maaltijd rond zessen. Hoe vreselijk moet dat zijn, als je door welke omstandigheden dan ook, altijd maar moet schuilen, in de kou moet leven, hoe kun je je dan nog focussen op de toekomst? vanwaar haal je de zin in het leven nog vandaan? Het raakte me, en dat is maar goed ook. want in zo'n rijk land als nederland, hoort iedereen recht te hebben op een warme maaltijd, een gezellig gesprek, en een lekker matras om op te slapen. We klagen allemaal zoveel, maar besef eens hoe fijn het is dat jij wel een plekje hebt om je lekker terug te trekken, en je rust te pakken. Of als je eten weggooid, sta er even bij stil dat sommige mensen helemaal niets te eten hebben. I'm blessed, are you?

Xlove

1 opmerking: